Autyzm się leczy
Postrzeganie zaburzeń rozwojowych u dziecka jako fakt, którego nie da się zmienić, jest błędem. Doświadczyli tego zapewne rodzice dzieci, u których postawiono diagnozę – autyzm. Tak jak różne są jego objawy, tak samo można podjąć różne formy terapii, a co za tym idzie w różnym okresie można zaobserwować pierwsze jej efekty. Jak wiadomo przy każdej chorobie czy zaburzeniu najniezwyklej liczy się wczesna diagnoza. Każde zatem nieprawidłowości rozwojowe, które może jako pierwszy zaobserwować jedynie rodzic, bywają zatem w terapii zbawienne. To od tych obserwacji zależy właśnie stopień rozwinięcia się zaburzenia, jak również i efekty podjętego leczenia.
Co jest zatem głównym celem terapii? Co może zagwarantować gabinet terapeutyczny autyzm Gliwice, by rodzice mogli pozostawać w nadziei na lepsze jutro? Po pierwsze i najistotniejsze leczenie polega na wczesnym wspomaganiu rozwoju. Mówiąc o wczesnym, rozumie się wiek dziecka, które nie uczęszcza jeszcze do szkoły. Choć i dla takich zajęcia są również przeprowadzane. Główne założenie to rozwijanie mocnych stron dziecka. Niemniej jednakże przy okazji tego typu pracy wyrównywane są jego deficyty rozwojowe. Metody pracy są dopasowywane indywidualnie do każdego dziecka, czyli stanu jego zaburzeń rozwojowych. Wraz z upływem czasu harmonogram pracy zmienia się, by dopasować się do aktualnych potrzeb dziecka. Praca ze specjalistami jest niepomiernie znacząca i nie da się jej zastąpić żadną inną metodą, która odnosiłaby pozytywne efekty.
Co jest zatem głównym celem terapii? Co może zagwarantować gabinet terapeutyczny autyzm Gliwice, by rodzice mogli pozostawać w nadziei na lepsze jutro? Po pierwsze i najistotniejsze leczenie polega na wczesnym wspomaganiu rozwoju. Mówiąc o wczesnym, rozumie się wiek dziecka, które nie uczęszcza jeszcze do szkoły. Choć i dla takich zajęcia są również przeprowadzane. Główne założenie to rozwijanie mocnych stron dziecka. Niemniej jednakże przy okazji tego typu pracy wyrównywane są jego deficyty rozwojowe. Metody pracy są dopasowywane indywidualnie do każdego dziecka, czyli stanu jego zaburzeń rozwojowych. Wraz z upływem czasu harmonogram pracy zmienia się, by dopasować się do aktualnych potrzeb dziecka. Praca ze specjalistami jest niepomiernie znacząca i nie da się jej zastąpić żadną inną metodą, która odnosiłaby pozytywne efekty.
